6 modalitati prin care vi se fura bani din buzunar, prin factura de energie

Scris de Razvan Orasanu. Posted in Ancheta


In diverse feluri (si am identificat cel putin 6), matrapazlacurile si coruptia care domnesc in sistemul de energie a ajuns sa fie decontata prin buzunarirea romanilor, atunci cand isi platesc, onest si cinstit, facturile, fara a fi constienti pe deplin de magariile din sistem. Exista diverse capuse umflate, care mai de care mai lacome, atat de pline de bani incat stau sa crape, care vor sa suga, prin factura, precum un aspirator, banii din buzunarul tuturor, inclusiv sau mai ales cei mai saraci.

Necesitatea infiintarii in Romania de Centre de Instruire Diferentiata de tip Gifted Education!

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Ancheta


Poate, sunt unul dintre cei mai in masura ("potriviti"!) pentru a face observatii critice "pragmatice" la adresa invatamantului preuniversitar si universitar din Romania! (A se vedea si articolele:  "Infertlitatea scolii romanesti": http://cufr-prpagrandesecolesfranaises.blogspot.ro/2012/12/infertlitatea-scolii-romanesti1.html)[1][2]

In primul rand, pentru ca eu nu lucrez in sistemul educativ romanesc si nu sunt platit de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT), deci nu am niciun fel de interese (nici pentru a ocupa o functie, nici pentru a sustine un manual alternativ al cuiva, etc.), ceea ce imi permite sa fiu obiectiv!

Principii pentru Constitutia Educatiei si cele zece porunci in noua ordine mondiala a educatiei

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Ancheta


I. Principii pentru Constitutia Educatiei

Prezentam pe scurt, "Principiile fundamentale pentru Constitutia Educatiei in Romania", asa cum ele au fost elaborate in urma unor dezbateri la seminarii, colocvii si intruniri nationale cu participare internationala, de catre echipa de specialisti de la IRSA- Gifted Education[1][2][3][4].

1. Principiul subsidiaritatii (decizia este eficace si utila atunci cand este luata de cei pe care ii afecteaza)

2. Principiul coresponsabilitatii (statul si cetatenii sunt coresponsabili pentru educatia lor si a copiilor lor.

3. Principiul alocarilor bugetare in infrastructura educatiei pana la atingerea unor standarde decente.

Manifestul Educatiei realizat de catre Consortiul EDUGATE (Consortiul Roman pentru Educatia Tinerilor Supradotati si Talentati)

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Ancheta


Educatia si sistemul educativ din Romania au suferit o degradare permanenta si continua de-a lungul ultimului sfert de secol, ceea s-a datorat unui set complex de cauze printre care enumeram[1][2]:

1) Incapacitatea functionala a administratiei sistemului de invatamant. 

Schimbarea frecventa a inspectorilor generali si a directorilor de scoli pe criterii de apartenenta politica a facut sa fie eliminati din administratie profesionistii apolitici. 

Acest fapt a fost agravat prin numarul restrans al unor specializari in administrarea sistemului educativ.

Sexul în armată - o realitate de sute de ani

Scris de Călin Hentea. Posted in Ancheta


 Instinctul sexual nu cunoaşte poziţia de „drepţi“ şi nici pe cea de „pe loc repaus“. Deşi este pomenit în regulamentele militare, instinctul sexual le ignoră şi, în plus, face abstracţie de loc, naţionalitate şi grad militar. Aşadar, nimic mai firesc şi mai uman decât faptul că, recent, un foarte respectabil colonel german, excelent profesionist şi tată a patru copii, s-a îndrăgostit de o conaţională pe timpul lungilor luni de misiune NATO în Afganistan. Din clipa în care şi-a recunoscut sentimentele şi a făcut raport să locuiască în aceeaşi cameră cu iubita lui, în trei zile generalul comandant american i-a expediat pe amândoi acasă, în Germania.

Sistemul elitist francez de Inalte Studii „Grandes Ecoles”, un sistem educativ, de mare complexitate si prestigiu, unic in lume!

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Ancheta


Şcolile Superioare franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles) sunt instituţii de invăţământ superior, elitiste, deosebit de selective (accesibile numai unui procent de 6-7% dintre absolvenţii de liceu), fiind considerate în Franţa ca filiera şcolară "tradiţională" şi "regală" către o carieră de înalt nivel în domeniul ştiinţelor, ingineriei, economiei, comerţului, justiţiei, culturii şi civilizaţiei, a artei precum şi in domeniul administratiei publice centrale de stat sau în domeniul militar. (A se vedea pentru detalii si articolele autorului: http://cufr-romania.blogspot.ro/2013/09/cufr-consultanta-universitara-studii-si.htmlhttp://cufr-romania.blogspot.ro/2013/09/conseil-universitaire-formation.html)

10 tehnologii viitoare folosite cu scopul de a controla populatia lumii

Scris de ED. Posted in Ancheta


 10. Activarea electromagnetica a metalelor si a nanocristalelor


Vaccinurile care vor fi folosite cu scopul de transmitere a bolilor infectioase vor fi in acelasi timp utilizate si pentru eliberarea nanocristalelor in sistemul sanguin. Aceste cristale se vor afla intr-o stare latenta in organele organismului uman vreme de cateva luni sau chiar ani, pana in momentul in care acestea vor fi activate cu ajutorul turnurilor de comunicare radio.

Fiscul în ofsaid: Controalele ilegale la firme au devenit un obicei

Scris de CP. Posted in Ancheta


O discuţie liberă cu reprezentanţii a câtorva zeci de firme,  în cadrul unui seminar, a scos la iveală o problemă neaşteptată. Surprinzător, directorii financiari şi economici, care formau majoritatea celor prezenţi, nu aveau idee că verificarea taxelor şi impozitelor trebuie să cuprindă doar ultimii trei ani, şi nu cinci, aşa cum procedează fiscul.
Practica abuzivă de a extinde inspecţiile asupra ultimilor cinci ani, indiferent de mărimea companiilor, a ajuns să fie percepută ca firească. Codul de procedură fiscală arată însă clar că durata controalelor trebuie să fie de trei ani, în general, şi de cinci ani numai în cazul marilor contribuabili la buget.

Replica Profesorului de Matematică la Manualul Asigurării Calităţii

Scris de Thomas CSINTA[1], Ion OTĂRĂŞANU[2]. Posted in Ancheta


Atât timp cât planurile de învăţământ sunt demolatoare pentru elevi (între 17 şi 21 discipline, toate concepute în manieră "informativă" !), iar programele şcolare nu au o viziune unitară, "formativă" şi interdisciplinară, respectiv, pluridisciplinară[3] asupra coninutului învăţării, uşor caccesibile elevilor şi în special celor cu capacităti intelectuale medii (şi nu supradotati !), manualul Asigurării Calităţii este foarte puţin utilizabil. (A se vedea pentru detalii şi documentele pe aceasta problematica: "Interviu la Radio Romania Cultural-RRC”:

Criteriile de evaluare calitativa a educatiei

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Ancheta


Performanta in educatie este data de indeplinirea unui numar de scopuri si obiective definite in mod specific pentru educatie [1][2].
Aceste scopuri si obiective specifice pot avea caracter formativ, informativ, reparatoriu, orientativ sau de alta natura ce poate fi specifica momentului sau contextului istoric.
Scopurile si obiectivele generale educative cele mai raspandite a caror atingere devine obiectul evaluarii performantei sunt numeroase. 

Copyright © NecenzuratMM.ro 2009-2025