O NOUĂ ZI VERDE PENTRU BUCUREȘTI

Scris de Laura Pascu. Posted in Social


Autoritățile speră ca, anul acesta, încă 7500 de autoturisme electrice și hibrid să poată fi achiziționate de cetățeni prin eco-vouchere. Declarația a fost făcută de vicepreședintele Administrației Fondului pentru Mediu Ion Vasile, la a 4-a ediție a Marșului Mașinilor Eco, organizat în weekend de Asociația SMARTiCITY.
Evenimentul a promovat transportul nepoluant și a susținut mesajul: și eu pot contribui la reducerea poluării! Punem mare preț pe exemplul personal.
La eveniment au participat multe persoane publice, care nu s-au speriat de ploaie și au dorit să testeze mașinile electrice.
Mihai Drăgan, purtător de cuvânt Ministerul Mediului: „Ministerul Mediului a fost alături de Marșul Mașinilor Electrice încă de la prima sa ediție, pentru că noi susținem evenimentele de acest gen, care încurajează electromobilitatea. Ministerul Mediului are în desfășurare și campania Vinerea Verde, care se desfășoară în fiecare săptămână și prin care noi încurajăm oamenii ca, măcar o zi pe săptămână, să își lase mașinile termice acasă și să ia o variantă alternativă de transport.”


Ion Vasile, purtător de cuvânt Administrația Fondului de Mediu: „Pentru anul acesta o să avem un buget de 600 de milioane de lei pentru Rabla Plus, iar pentru Rabla Clasic avem un buget de 700 de milioane de lei. Pentru Rabla Clasic și Rabla plus, ca noutate, am prelungit valabilitatea eco-tichetului la 240 de zile, având în vedere criza semiconductorilor la nivel mondial. (...) Dacă anul trecut, pentru Rabla Clasic am finanțat în jur de 3400 de vouchere, anul acesta sperăm, datorită bugetului foarte mare, să avem undeva la un minim de 7500 de autoturisme electrice si hibrid finanțate.”
Istvan Lorinczi, Director Vânzări Speciale Renault Commercial Roumanie: „Renault încă de la începutul anului a făcut o declarație, conform căreia ne transformăm și suntem în plină transformare spre o companie de tech, care să fie prin excelență companie de mobilitate și energie verde reciclabilă. În acest sens, line-up-ul nostru de produse se va schimba total. Vom lansa nu mai puțin de 7 mașini full-electrice cu zero emisii și tot ce înseamnă restul produselor Renault vor fi hibrid.”
Andrei Marcu, Electrical Engineer E.ON: „E.ON-ul are în momentul de față 80 de puncte de încărcare publice pentru clienți și dorim să ajungem la 300 în următorii 2-3 ani. Soluția, chiar și pentru administrațiile publice locale, se numește Dynamic Load Management. În momentul în care avem 5-10 mașini care se încarcă simultan într-o parcare, nu am nevoie de puterea maxima instalată a stațiilor, ci am nevoie de o putere de, să zicem 15%, pe care eu sa o împart mașinilor astfel încât ele să încarce. Sfatul meu e să încărcăm mașina la curent alternativ într-un timp mai lung, ca să nu punem presiune pe baterie.”
Silviu Ionescu, Dealer Operations Manager Ford România: „Range-ul maxim pe care îl are Mustang Mach-e este de 610 km, ceea ce înseamnă că putem acoperi absolut orice fel de distanță în România.”
Ingrid Kressel Vinciguerra, ambasador al Estoniei în România: „Un lucru uimitor la mașinile electrice este cât de silențioase sunt. Estonia este o țară cunoscută tocmai pentru că folosește tot felul de soluții inovative. În Talinn, de exemplu, avem deja mașini care se conduc singure pe străzi, iar acum, într-un al doilea oraș, Tartu, există un autobuz care merge foarte încet și conduce oamenii prin oraș, la muzee. Aceste soluții inovative pentru trafic sunt foarte importante.
Søren JENSEN,  ambasador al Danemarcei în România: „A fost foarte interesant să conducem câteva dintre aceste mașini electrice, adică acesta este viitorul, va trebui să ne uităm la surse mai durabile de energie. Altfel, vom fi nevoiți să suportăm acest tip de vreme din ce în ce mai des, din cauza schimbărilor climatice. În Danemarca este un număr destul de mare de mașini electrice, crește și numărul celor hibrid. Însă mașinile nu sunt singura schimbare, încercăm să folosim și vântul, dar și energia solară.

La rândul lor, sportivii din lotul olimpic al României de la Tokyo 2020 au rămas impresionați de modelele electrice pe care le-au testat la eveniment.
Ciprian Tudosă, canotor, vicecampion olimpic Tokyo 2020: „E primă dată când încerc o mașină electrică și cred că este un lucru foarte bun mai ales pentru mediul înconjurător. A fost o experiență foarte frumoasă.”
David Popovici, înotător din echipa olimpică a României la JO Tokyo 2020: „E primă oară când mă urc pe o bicicletă electrică și caut să îmi cumpăr una adaptată pentru oraș.”
Robert Glință, înotător din echipa olimpică a României la JO Tokyo 2020: „De mult timp caut să dobândesc experiență în domeniul mașinilor electrice și al mediului de transport complet electric. Am avut prilejul să conduc noul Ford Mustang, Mach. Viitorul este cu desăvârșire electric și consider că toți trebuie să ne însușim acest simț al responsabilității, în vederea grijii pe care trebuie să o purtăm mediului înconjurător.”
Pentru prima dată în Capitală, bucureștenii s-au putut plimba cu prototipul ATP Bus e-UpCity, primul autobuz electric făcut de o firmă din România.
Printre mașinile electrice prezente, amintim pe cele aduse de Grupul Renault Dacia Nissan: două modele Arkana, cel mai nou SUV Coupe marca Renault, Clio Hibrid, Captur full-electric (până la 50 km în oraș), Dacia Spring, Dacia Logan (cu emisii scăzute de CO2), dar și Nissan Leaf. În premieră, Renault a prezentat la acest eveniment trotinete electrice – pentru mobilitatea „de ultima milă”.
La rândul său, Ford a încântat participanții la eveniment cu modelele Explorer, Kuga PHEV, Kuga FHEV Mach E, Puma mHEV, iar Automobile Bavaria a adus modelul BMW iX3.
Evenimentul de sâmbătă a fost organizat tocmai pentru a convinge cât mai mulți oameni să folosească un transport mai puțin poluant sau deloc poluant, astfel încât emisiile de CO2 din trafic să fie reduse.
Cu o seară înainte de marș, a avut loc o masa rotundă pe tema electromobilității, despre necesitatea găsirii unor soluții pentru a crește numărul stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice, dar și despre problema locurilor de parcare din București.
În condițiile în care 30% din traficul unui oraș este cauzat de șoferii care caută un loc de parcare, în cadrul dezbaterii, s-a încercat identificarea de noi modalități prin care să poată fi folosit eficient spațiul de parcare existent, dar și căutarea unor soluții pentru noi zone de smart parking.
Răzvan Mitu, consilier general: „Există în cadrul Primăriei Capitalei un studiu de fezabilitate în privința eco-mobilității. Dorința noastră este să extindem cu 300 de prize electrice, însă nu avem încă soluția tehnică să o facem. (...) Este motivul pentru care trebuie sa stăm cu toți la aceeași masă, Primăria Capitalei și ceilalți factori decidenți, pentru a încerca să extindem rețeaua. Sunt convins că acesta este viitorul, sunt convins că fiecare dintre noi va beneficia de o mașină electrică în curând.
Raluca Haliț, consilier local Sector 1: Sunt convinsă că putem să ajungem la 100% electric, dar trebuie să ne ajutăm și de autonomia mașinilor. Va trebui să existe mașini cu o autonomie mai mare. Orașul este al cetățenilor și ar trebui să creăm o mobilitate în ideea în care să avem mai multe spații pentru biciclete, să trecem la electric pe partea frumoasă.
Mircea Cirț, președintele ATP Group: Digitalizarea nu mai are granițe. Tehnologia nu poate fi ținută într-un sertar într-o țară. Globalizarea și mințile luminate, indiferent că sunt într-o garsonieră sau undeva, la tineri care dezvoltă idei la trei noaptea, nu are de a face că este în România sau în India. Oriunde ar fi, nu mai poate fi limitată.
Larisa Bârsan, șefa serviciului de mobilitate Primăria sector 6: Pe partea de infrastructură este clar că nu suntem pregătiți. Nu s-a investit în proiecte până în prezent. Noi vrem să demarăm un proiect pentru docurile de biciclete, iar pentru locurile de parcare, identificăm diferite zone în care putem să punem stații de încărcare pentru proprietarii de mașini electrice. Vrem să venim în sprijinul lor.

Parteneri: Renault-Dacia-Nissan, E.ON, EV-Connect, DAHUA Technology, UP Romania, Ford Romania, Automobile Bavaria, BikExpert, ATP Bus e-UpCity,  EFdeN, Green Revolution, I’Velo, Hervis Sports, Asociatiei Energia Inteligenta, Magiun Topoloveni, Capital Estate, E-Bagaje.ro.
Parteneri media: Agerpres, caleaeuropeana.ro, news.ro, bugetul. ro, 0-100.ro, new money, We are electric, Eco rEVolution, Mașini electrice » ecomobile.ro
Evenimentele fac parte din campania SMARTiCITY si jumptosmart.ro

Share

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Copyright © NecenzuratMM.ro 2009-2021