EVENIMENT ONLINE LA COMPLEXUL ASTRONOMIC BAIA MARE

Scris de Crișan Petru Ciprian, Ovidiu Ignat . Posted in Cultura

VINERI 24 APRILIE 2020, LA ORA 15.00 ÎN CADRUL UNUI EVENIMENT ONLINE COMPLEXUL ASTRONOMIC BAIA MARE VA DEZVĂLUI PUBLICULUI DIN ROMÂNIA IMAGINEA ANIVERSARĂ A TELESCOPULUI SPAȚIAL HUBBLE – 30 DE ANI DE DESCOPERIRI ȘTIINȚIFICE ULUITOARE
Vineri, 24 aprilie 2020, Telescopul Spațial Hubble al NASA/ESA aniversează 30 de ani de descoperiri științifice care au revoluționat aproape toate domeniile de cercetare astronomică din prezent, de la știința planetară la cosmologie, prin nenumărate imagini care sunt fără îndoială din afara lumii noastre. Organizatorul pentru Europa al acestui eveniment global este Biroul său de Informare Publică de la Munchen al ESA, unde este organizat Oficiul European de Coordonare al Agenției Spațiale Europene pentru Telescopul Spațial Hubble. La această sărbătoare globală a științei spațiale participă alături de instituții prestigioase din Statele Unite ale Americii, câteva dintre cele mai importante instituții europene de popularizare a astronomiei, din 19 țări europene, printre care și Complexul Astronomic Baia Mare  (din România), care a fost selectat în urma proiectului depus. Acesta a fost motivul ascuns pentru care timp de două săptămâni am oferit publicului internaut mai multe articole de prezentare a programului telescopului spațial și mai ales a realizărilor extraordinare din domeniul cunoașterii universului, obținute prin utilizarea celei mai prețioase bijuterii tehnice a umanității timp de trei decade.

Ca urmare, însă a pandemiei cu virusul COVID-19, întreaga sărbătoare mondială a suferit modificări organizatorice, întrucât în cele mai multe dintre locațiile evenimentelor nu sunt posibile evenimente cu participare largă adresate publicului și Aniversarea Telescopului Spațial Hubble se mută, alăturat atâtor activități în zona online.
Evenimentul inițial propus de Complexul Astronomic Baia Mare, care a găzduit anterior și alte evenimente similare, în 2015 (Hubble25) și 2010 (Hubble20), propunea dezvelirea posterului oficial de mari dimensiuni în contextul unei expoziții digitale multimedia, prezentarea unor spectacole de planetariu full-dome dedicate telescopului spațial și realizarea de observații astronomice din curtea planetariului asupra unor obiecte cosmice asupra cărora Hubble și-a concentrat atenția de-a lungul timpului, din sistemul nostru solar și din cerul de profunzime. Complexul Astronomic Baia Mare amână până în toamnă această Săptămână cosmică dedicată Telescopului Spațial Hubble, sincronizând acest eveniment cu NOAPTEA MUZEELOR, atunci când va fi desemnată data finală.
Dacă petrecerea nocturnă cu public sub cerul înstelat dedicată Telescopului Spațial Hubble va fi amânată, asta nu înseamnă că de ziua lui, pe 24 aprilie 2020, Hubble nu va primi atenția cuvenită în online, în cadrul unor evenimente organizate pe rețelele sociale și pe site-ul mamă www.spacetelescope.org, dedicat programului telescopului spațial de către Agenția Spațială Europeană. Complexul Astronomic Baia Mare, se alătură demersului online și, alături de mulți alți organizatori de evenimente din Europa și celelalte continente, va marca această aniversare prin materiale informative înainte și în timpul derulării dezvelirii online a imaginii simbol selectată pentru această aniversare. Așadar, fanii Planetariului Baia Mare vor intra primii în posesia informațiilor publice dedicate aniversării telescopului spațial, prin accesarea site-ului www.planetariubm.ro și a paginii facebook.com/planetariul, descoperind in limba română identitatea și misterele obiectului  cosmic reprezentativ ales pentru această celebrare și semnificațiile profunde ale acestei aniversări pentru umanitate.
Vineri, 24 aprilie 2020, la ora 15.00 – ora României, când va fi ridicat embargoul mondial asupra identității obiectului cosmic reprezentativ prezentat în imaginea aniversară a TELESCOPULUI SPAȚIAL HUBBLE 30, Complexul Astronomic Baia Mare va publica această imagine, cu referințele științifice necesare și cu semnificația profundă pentru istoria științei, pe site-ul său www.planetariubm.ro și pe pagina facebook.com/planetariul.
Să-i urăm cu toții ”La mulți ani!” faimosului telescop spațial.

Adaugă comentariu