Se predă GREŞIT matematică în scoli. „Elevii nu ajung să stăpânească raţionamentul. Confundă ipoteza cu concluzia” - Liviu Ornea, profesor universitar de matematică
Matematica este predată în şcolile din România “ca o colecţie de metode de aplicat pentru rezolvarea uneor probleme, având ca scop luarea unui examen”, consideră profesorul Liviu Ornea, care a explicat că menirea matematicii este dea dezvolta gândirea critică, creativitatea şi capacitatea de a face un raţionament.
“Se insistă foarte mult pe tehnică. La un moment dat, îţi trebuie această tehnică, dar la noi se pierde din vedere cealaltă parte - raţionamentul.
Şi s-au scos problemele de acest fel. Din primele clase, elevii fac algebră, copiii sunt învăţaţi de la început să-l pună pe x într-o parte, îl înmulţeşti cu 2 şi asta a ieşit … Din păcate, elevii nu ajung să-şi formeze noţiunile corect, nu ajung să stăpânească raţionamentul, asta vedem când ajung la facultate”, a spus Ornea.
Acesta atrage atenţia asupra faptului că geometria euclidiană, care formează raţionamentul, a fost scoasă din programă. “La admitere, vedem carenţe enorme de raţionament, ceea ce e un eşec al educaţiei matematice şi al educaţiei care se face la logică. Copiii confundă ipoteza cu concluzia”, a mai explicat profesorul Ornea.