Gimnastica ritmică simbioza dintre sport și artă
Trăind într-o lume a negației și ipocriziei mânată de cele mai multe ori de obținerea marii performanțe fără a „arde” etapele inerente inițierii, este tot mai greu de acceptat că încă mai sunt „profesioniști” dispuși să își sacrifice din timpul lor pentru a preda abecedarul unei anumite ramuri sportive.
Șlefuitorii de talente ai zilelor noastre rămân de cele mai multe ori în anonimat la fel cum se întâmplă și cu marile performanțele ale sportului juvenil. Pentru că astfel de oameni care formează caractere sunt de cele mai multe ori nevandabili ca imagine și marketing, nobila lor misiune se rezumă doar la a elabora lucrări științifice (extrem de bine aprofundate) venite în întâmpinarea celor ce se hazardează spre această lume a inițierii în sport.
Cele două distinse autoare ale acestei lucrări Carmen Mihaela Coca (maestru al sportului) respectiv Carmen Aneta Isac sunt două dintre amfitrioanele inițierii în lumea gimnasticii ritmice din școli, fie că vorbim de cel din ciclul primar, gimnazial sau cel liceal. Iar dacă mă voi referi strict la simbolistica prenumelui celor două autoare, Carmen simbolizează prietenie, seninătate și sinceritate, energia debordantă fiind de cele mai multe ori molipsitoare.
Simbioza dintre experiența la catedră și performanțele sportive obținute de cele două autoare, Carmen Mihaela Coca fiind (multiplă campioană națională și dublă vicecampioană Balcanică la gimnastică ritmică), asigură lucrării de față „Gimnastica Ritmică în Școli” Exerciții pentru ciclul primar, gimnazial și liceal, cadrul propice inițierii și performării în gimnastica ritmică, un sport atestat în România încă din anul 1961.
Având o disciplină sportivă ce însumează ținuta sportivă, armonia în mișcare, amplitudinea, ritmul și muzicalitatea, girat încă de acum 39 de ani cu o primă medalie de argint obținută de Doina Stăiculescu la Jocurile Olimpice de la Los Angeles 1984. gimnastica ritmică devine cu astfel de slujitori precum Carmen Mihaela Coca sau Carmen Aneta Isac, una dintre ramurile sportive aduse la rangul de artă.
Dascălii de profil sau cei ce acceptă continua perfecționare au nevoie de astfel de lucrări metodologice, lucrări ce devin pe zi ce trece tot mai nișate și rarefiate în lumea publicisticii sportive românești.